تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم
تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم

400 هزار تن از شیعیان پاراچنار در محاصره وهابیون طالبان !

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا؛ شیعیان پاکستان در منطقه پاراچنار سالهاست در نزدیکی مرز افغانستان از یک سو زیر فشار حملات وهابیون گروه طالبان بوده و از سوی دیگر بعد از مسدود شدن مرزها در محاصره نیروهای دولتی پاکستان و افغانستان هستند.همچنین 3 شیعه دیگر در هفته گذشته در این منطقه به شهادت رسیدند.

  بنا به گزارش خبرنگار ابنا و به گفته منابع مطلع محلی، نیروهای افغان یکی از شاهراههای کلیدی شیعیان در منطقه مسکونی کورم را مسدود کرده اند که موجب بالارفتن نگرانی ها در مورد وقوع فاجعه وخیم انسانی شده است. در مناطق تحت محاصره، حدود 400,000 شیعه زندگی می کنند که از کمبود آب و برآوردن نیاز های اولیه زندگی و بهداشتی رنج می برند.

ساکنان پاراچنار از نوامبر 2007 که طرفداران گروه طالبان جهت قطع ارتباط گروه های شیعی با یکدیگر تمامی مسیرها را مسدود کرده اند، تنها از مسیر استان های پکتیا و قندهار برای سفربه ایالت مرکزی پیشاور استفاده می کنند. روز سه شنبه، مسئولان افغانی مسیر کلیدی منطقه کورم إیجنسی به ایالت پکتیا را هم به دلایل نامعلومی مسدود کرده و شیعیان را به طور کامل محاصره کردند و صدها تن از ساکنان کورم إیجنسی که قصد مسافرت به ایالت پیشاور را داشتند متوقف کردند.



یک منبع آگاه گفت: مسدود کردن این مسیر ممکن است به وقوع یک بحران انسانی بیانجامد؛ زیرا ساکنان کورم إیجنسی برای سفر به پیشاور باید کرایه ای معادل 100 برابر کرایه معمول را بپرادازند و این مسیر نیم ساعته را در مدت 14 الی 18 ساعت طی کنند!

دره اسماعیل خان و کورم إیجنسی شاهد حوادث بیشمار و قتل عام های گسترده ای از سوی نیروهای نظامی طالبان در سالهای اخیر بوده اند. برخی منابع محلی از کشته شدن بیش از 2000 نفر از شیعیان این منطقه از سال 2007 تاکنون خبر می دهند.

برخی کشورهای سرمایه دار عربی در سالهای اخیر به روش های گوناگون از گروه های تروریست وهابی نظیر عناصر طالبان حمایت می کنند و از فرستادن سلاح های سنگین نظامی نیز إبایی ندارند.












منبع : http://www.shia-news.com/fa


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد