تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم
تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم

هدیه تاسف برانگیز ارشاد به خانواده های شهدا در ایام دهه فجر

به نام خدا
سلام

حتی اعتراض های نمایندگان مجلس و در راس آنان فراکسیون روحانیون هم باعث نشد تا فیلم آتشکار مجوز اکرانش لغو شود.اکرانی که به نظر می رسد باید از آن به هدیه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد به خانواده شهدای انقلاب دردهه فجر تعبیر کرد. 

به گزارش جهان، دو هفته قبل بود که محمدتقی رهبر رییس فراکسیون روحانیون مجلس موضع تندی در خصوص فیلم موهن آتشکار اختیار کرد.
رهبر گفته بود: این فیلم در کمیسیون فرهنگی مجلس به نمایش درآمد و نمایندگان زن مجلس که در این جلسه حاضر بودند با دیدن محتوای آن، جلسه کمیسیون را ترک کردند چرا که محتوای آن بسیار بد و زننده بود» 

رهبر ادامه داد: «‌نمایندگان زن از دیدن این فیلم شرمسار شدند و ما بخوبی دریافتیم که هنر در کشور در حال ابتذال است». 

نگاه هجو و ابتذالی فیلم آتشکار به وازکتومی در مردان و ارتباط دادن آن با مرگ و همچنین زیرسوال بردن اعتقاداتی چون معاد از جمله انتقادات وارده بر این فیلم است. ......

سال گذشته و در جریان اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر اعتراضهای گسترده ای به این فیلم مطرح شد تا جایی که جلسه نقد و بررسی این فیلم به پرحاشیه ترین جلسه تبدیل و منتقدان زیادی آتشکار را زیر سوال بردند. 

در همین زمینه زهره یزدان پناه منتقد، فیلمنامه نویس و پژوهشگر سینما بر این اعتقاد است که فیلم آتشکار اثری است که در آن ابتذال در کلام و تصویر دیده می شود که این مهم بر پیکر سینمای ایران لطمه وارد می کند. 

این نویسنده و پژوهشگر در یادداشت خود پیرامون فیلم آتشکار آورده است: چناچنه موضوع این اثر سینمایی بر اساس ضرورت اجتماعی ساخته شده است نیازمند پرداختی به دور از زیر پا نهادن هنجارهای اخلاقی است.برای بیان موضوع فیلم باید از نظر کارشناسان اجتماعی، علمی و دینی استفاده می شد تا روایت فیلم با استفاده از این نظرات موضوع فیلم به عرصه ظهور می رسید. 

وی ادامه می دهد:نگاه طنز این اثر سینمایی و استفاده از ادبیات فکاهی برای بیان موضوع مورد بررسی در این فیلم سبب شد تا آتشکار به ورطه ابتذال افتد.باید بیان کرد موضوع انتخاب فیلم سینمایی آتشکار یک انتخاب غیر کارشناسانه و اشتباه بوده است و بالطبع محصول چنین خطایی فیلمی به نام آتشکار است که جز ابتذال کلامی و تصویری چیزی را در بر ندارد. 

از سوی دیگر ستارهدایتخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی هم نظر خود درباره این فیلم را اینگونه بیان می کند:در بعضی از قسمت های فیلم ادعاهای خلاف واقع شده است و حتی در جایی از فیلم فتوای غلطی را به امام خمینی (ره)نسبت داده اند. این فیلم اساسا لغو و فاقد هر گونه پیامی بوده است . 

در همین حال سینماهای کشور از امروز شاهد اکران این فیلم خواهند بود.اکرانی که با محدودیت سنی مواجه است و فقط افراد بالای 16 سال می توانند این فیلم را مشاهده کنند.

منبع : http://www.jahannews.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد