تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم
تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم

موج بیداری اسلامی

به نام خدا

سلام


«موج بیداری اسلامی»عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی تهران امروز به قلم محمد رضا جمالی است که در آن می‌خوانید؛وقوع انقلاب اسلامی در ایران واقعه‌ای را در دنیا رقم زد که از آن به بیداری اسلامی تعبیر می‌شود. موج بیداری اسلامی که امروز می‌رود شمال آفریقا و کشورهای خاورمیانه‌ای را دربر بگیرد مهم‌ترین اقدام جدی‌ است که انقلاب اسلامی ایران از 30 سال پیش طنین‌انداز کرده است. امروز به‌‌رغم تلاش‌های فراوان جبهه استکبار و رنگ‌باختن نگاه‌های ناسیونالیستی و قومیت‌گرایی، بازگشت به اسلام و خویشتن‌ دینی به‌‌رغم تبلیغات فریبنده غربی و فضای سکوت و رعب‌آور سران خائن وابسته عربی در بین ملت‌ها و توده‌های امت اسلامی طنین‌انداز شده است.

به‌صورت بارز بیداری اسلامی در تونس، مصر، الجزایر و یمن توانست نظام سلطه جهانی را با چالش‌هایی روبه‌رو کند. مصر از دیرباز کانون اندیشه دینی و رجوع به خویشتن اسلامی بوده است. تفکرات مصلح شرق مرحوم سیدجمال‌الدین اسدآبادی و حرکت‌های اصلاحی مرحوم استاد حسن البنا و پدیده اخوان المسلمین و اندیشه‌های سیدقطب و تا حدودی رشیدرضا توانست اندیشه بازگشت به خویشتن اسلامی را در برابر کانون استعمار انگلیس پررونق نگاه دارد اما نگاه غالب قومیت‌گرایی که در ناسیونالیسم عربی ناصری پدیدار شد، اندیشه اسلامی را به محاق برد.....

به‌طوری که گروه اخوان که بر مبنای اندیشه دینی و اصلاح‌گری بنیان نهاده شده بود، به یکباره از فعالیت سیاسی به شاخه‌های علمی و کسب کرسی‌های اندیشه‌پردازی و تئوری‌سازی رانده شد و عملا در حاشیه قرار گرفت و بخش‌هایی از آن نیز تجزیه شد و عملا در خدمت نظامی قرار گرفت که داعیه اندیشه دینی نداشت و بیشتر به تحکیم مواضع قدرت‌ها و ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل می‌پرداخت. سلطه آمریکا بر مصر یکی از بدترین دوران حیات سیاسی مصر بود چراکه آمریکا به خاطر اسرائیل و امنیت آن بیشتر ذلت و خواری را به مصر تحمیل کرد.

پیمان کمپ دیوید و کمک‌های نظامی و اقتصادی به روسای جمهور مصر عملا این کشور تاثیرگذار آفریقایی و مهم‌ ترین کشور عربی را به عنوان مهره آمریکا در شطرنج معادلات اسلامی و عربی در منطقه قرار داد. همگامی مصر با اسرائیل در سیاست‌های جهانی و همسویی با رژیم صهیونیستی در محاصره غزه و فشار بر اسلامگرایان عملا مصر را به عنوان یک مهره دست چندم آمریکا پایین آورد.

خیزش عظیم مردمی در مصر و تونس حاصل تحقیر تاریخی مردم مسلمان آن دیار است. سر دادن شعار الله‌اکبر از جانب معترضان و تظاهرکنندگان و بیان اینکه اسلام تنها راه‌حل می‌باشد نشان از خیزش موج بیداری اسلامی است که می‌رود تا شمال آفریقای خفته را بیدار کند. همان نویدی که انقلاب اسلامی به ملل محروم و مستضعفان دنیا داده بود.


رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی که امروزه موضع‌گیری مشکوکی در خصوص بیداری اسلامی مردم مصر دارند، مرتب می‌گویند اعتراضات مردمی، صبغه دینی ندارد و بیشتر نارضایتی اقتصادی است و به دفعات این خط خبری را تکرار می‌کنند.

اما کیست که نداند خیزش مردم تونس و مصر براساس اندیشه بیداری اسلامی است که تمام موضوعات دیگر ازجمله فشارهای اقتصادی فرع می‌باشد و شعار الله‌اکبر مردم و رنگ باختن هر نوع شعار و بیرق دیگری نشان از بلوغ جوانانی است که دیگر تاب تحقیر دین و سنت‌های خود را ندارند و عزت خویش را در سایه اسلام می‌جویند.

آمریکا و غرب نیز خوب می‌دانند که مردم شمال آفریقا به‌دنبال اسلام هستند و واهمه آنها نیز به همین خاطر است و تناقض‌گویی‌های آنها و اظهارات متفاوت مقامات صهیونیستی نیز چنین امری را ثابت می‌کند.


منبع : روزنامه  تهران امروز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد