تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم
تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم

متن طرح قطع رابطه ایران با انگلیس

به نام خدا
سلام

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ 23 دی‌ماه سال گذشته بود که در آغاز جلسه علنی ، یک فوریت طرح قطع رابطه کامل دولت جمهوری اسلامی ایران با انگلیس را در دستور کار خود داشتند ؛ در این روز فوریت این طرح به تصویب نمایندگان رسیده و بررسی مواد آن در دستور کار قرار گرفت اما پس از آغاز بررسی‌ها، با نظر رئیس مجلس طرح مذکور برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارسال شد.

کمیسیون امنیت ملی نیز در گام‌های اولیه به بررسی حوزه‌های کاهش و قطع کامل رابطه با دولت بریتانیا پرداخت؛ این کمیسیون در جلسات اولیه بررسی، طرح مذکور را از قطع کامل روابط به کاهش روابط تغییر داد ، اما با این وجود ، گذشت زمان این طرح را به جمع طرح‌های مسکوت مانده فرستاد.

چندی بعد این طرح دوباره روی میز کمیسیون امنیت ملی مجلس آمد ؛ سایمون گس سفیر بریتانیا در تهران با نگارش مقاله‌ای توهین‌آمیز به ساحت ملت ایران، آشکارا در امور داخلی کشورمان دخالت کرد، دخالتی که برای وی گران تمام شد.

پس از رسانه‌ای شدن این توهین جناب سفیر، بهارستان‌نشینان و سیاسیون از نگاه‌های متفاوتی نسبت به موضوع واکنش‌ نشان دادند؛ در این بین برخی خواستار اقدام عملی در مورد «گس» ‌شده و اخراج او را به عنوان «عنصر نامطلوب» خواستار شدند اما در این میان برخی نمایندگان مجلس به فکر پیگیری و زنده ‌کردن طرح کاهش رابطه با استعمار پیر افتادند.

با دخالت جدید گس در امور داخلی کشورمان، بلافاصله بررسی طرح کاهش رابطه با انگلیس در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت تا دخالت‌های جناب سفیر بی‌پاسخ نماند.

به درستی عده‌ای از نمایندگان می‌دانستند که اهانت‌ها و دخالت‌های دولت و سفیر انگلیس در ایران تمامی ندارد، پس بهتر بود که روابط با این کشور کاهش و یا به طور کامل قطع شود؛ لذا پس از چندین ماه مجددا موضوع داغ مجلس «کاهش رابطه با انگلیس» شد.

این گونه بود که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در آخرین روزهای آذر ماه سال جاری با تبدیل طرح کاهش رابطه با انگلیس به طرح قطع رابطه با این کشور موافقت و با رای بالایی آن را تصویب و برای بررسی نهایی به صحن علنی ارسال کرد.

در همین حین بود که ملکه انگلستان در اقدامی جالب در تایید اقدامات سفیر این کشور در تهران به سایمون گس ، همان کسی که علنا بارها در امور داخلی کشورمان دخالت کرده بود، نشان عالی «سر» اعطا ‌کرد، اقدامی که پیش‌بینی برخی نمایندگان را به حقیقت تبدیل کرد؛ «دخالت‌های انگلیس در امور داخلی ایران تمامی ندارد».

مجلس شورای اسلامی قصد دارد به زودی مهر پایان بر روابط خصمانه انگلیس با ایران بزند، از این رو انتشار متن کامل طرح قطع رابطه با انگلیس قابل توجه خواهد بود؛ متن کامل این طرح توسط گروه مجلس فارس به شرح ذیل منتشر می‌شود:

طرح قانونی«یک فوریتی» الزام دولت جمهوری اسلامی ایران به قطع رابطه کامل سیاسی با دولت انگلستان

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
احتراما طرح ذیل که به امضا 35 نفر از نمایندگان رسیده است جهت طی مراحل تصویب تقدیم می‌گردد:

مقدمه (دلایل لزوم تهیه و پیشنهاد)1 سوابق طولانی دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم دولت انگلستان در امور ایران به ویژه نسل کشی در جنگ جهانی اول، کودتای رضا خان، سرنگونی دولت مصدق، حمایت از رژیم صدام بر علیه جمهوری اسلامی ایران و...

2 اظهارات مکرر و صریح مقامات رسمی دولت انگلستان بر حمایت از فتنه‌گری‌های قبل و بعد از انتخابات دولت دهم و پشتیبانی مالی، تبلیغات رسانه‌ای و اعزام جاسوس.

نمایندگان امضا کننده طرح به شرح ذیل هستند:
سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر
حمید سعادت نماینده نجف‌آباد
علیرضا سلیمی نماینده محلات
حسین فدایی نماینده تهران
عبدالمحمد بابااحمدی نماینده لردگان
جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت
کریم شهرزاد نماینده اصفهان
نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه
سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان
رضا آشتیانی نماینده قم
سید علی محمد موسوی نماینده مبارکه
سید مصطفی طباطبایی‌‌نژاد نماینده اردستان
روح‌الله حسینیان نماینده تهران
محمد تقی رهبر نماینده اصفهان
سید عنایت‌الله هاشمی نماینده سپیدان
جواد کریمی نماینده مشهد
عباسعلی نورا نماینده زابل
عبدالحسین ناصری نماینده گرگان
غلامرضا دهقان نماینده کازرون
سید رمضان شجاعی نماینده ساری
علی کریمی نماینده بابل
سید محمدرضا حاجی‌اصغری نماینده میانه
محمد علی رضایی نماینده تربت حیدریه
نصرالله کمالیان نماینده قوچان
ابوالقاسم رحمانی نماینده اقلید
حسین گروسی نماینده شهریار
الیاس نادران نماینده تهران
یعقوب جدگال نماینده چابهار
مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران
بیژن نوباوه نماینده تهران
اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد
سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه
علی بنایی نماینده قم
حسین ابراهیمی نماینده بجنورد
علی شاهرخی نماینده کوهدشت

طرح الزام دولت جمهوری اسلامی ایران به قطع رابطه کامل سیاسی با دولت انگلستان

ماده واحده دولت موظف است از تاریخ تصویب این قانون کلیه روابط سیاسی خود با دولت انگلستان را متوقف و به حالت تعلیق درآورد.

تبصره 1 دولت موظف است هم زمان با توقف ارتباطات سیاسی، دعاوی خود مبنی بر ضرر و زیان‌های مادی و معنوی به ملت ایران در طول سالیان گذشته را در مجامع داخلی و بین‌المللی دنبال نموده و هر شش ماه از نتیجه اقدامات خود مجلس شورای اسلامی را مطلع کند.

تبصره 2 چنانچه دولت انگلستان از اقدامات خود علیه دولت و ملت ایران عذرخواهی رسمی و علنی نماید، برقراری ارتباط مجدد موکول به نظر مجلس شورای اسلامی است.


منبع : http://www.jamejamonline.ir

/font
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد