تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم
تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم

اعتصاب پزشکان و مراکز درمانی در سرزمین‌های اشغالی

سلام


به گزارش فارس، پایگاه خبری «پنت» رژیم صهیونیستی گزارش کرد: «اتحادیه پزشکان در اسرائیل اعلام کرده است که پزشکان ، کارکنان و کارمندان بیمارستان‌ها، مطب‌ها و نهادهای وابسته به صندوق بیماران عام از روز شنبه اعتصاب می‌کنند.» اتحادیه پزشکان تاکید کرده است که بیمارستان‌ها بقیه ایام هفته را نیز مانند روزهای تعطیل فعالیت خواهند کرد.

بنابر این گزارش، مذاکرات نمایندگان اتحادیه پزشکان با وزارت دارایی با هدف حل بحران در نهاد پزشکی اسرائیل ادامه دارد. در هفته‌های گذشته نیز بخش بهداشت و درمان این رژیم شاهد استعفای شماری از پزشکان بیمارستان‌های تل‌آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی بود.


اعتراضات خیابانی

همزمان اعتراضات خیابانی در سرزمین‌های اشغالی که از 4 هفته پیش شروع شده، روز شنبه نیز ادامه یافت به طوری که بیش از 75 هزار نفر در 15 شهر اسرائیل دست به تظاهرات زدند. هفته گذشته حدود 300 هزار نفر در تل‌آویو و بیش از 50 هزار نفر در 11 شهر دیگر تظاهرات کرده بودند.

به گزارش مهر، معترضان در این تظاهرات بشدت از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در مورد افزایش هزینه‌‌های زندگی انتقاد کردند. این اعتراض‌ها فشار زیادی را به بنیامین نتانیاهو وارد کرده و وی مجبور شده تا کمیته‌‌ای 14 نفره را برای ارائه پیشنهاد ها در مورد تغییرات در امور اقتصادی تشکیل دهد. این اعتراضات که ابتدا در اعتراض به افزایش بهای مسکن شروع شد، ظرف چند هفته گذشته به صورت یک جنبش سراسری درآمد که مجموعه‌ای از معترضان از طیف‌های مختلف با طرح شعارهایی برای بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی و کاهش بهای مسکن در آن شرکت می‌کنند. برخی از فعالان سیاسی در اسرائیل می‌گویند دولت افراط‌گرای نتانیاهو به جای این‌که به مسائل اقتصادی جامعه رسیدگی کرده و درصدد کاهش هزینه‌های زندگی باشد، بخش مهمی از بودجه دولت را صرف ساخت شهرک‌های جدید می‌کند.

مقامات صهیونیستی می‌گویند این تجمعات که در برخی ازنقاط با نصب چادر شکل گرفته است، بزودی و با شروع سال تحصیلی از بین خواهد رفت. اما تظاهرات‌کنندگان می‌گویند تمایلی به بازگشت به خانه‌های خود ندارند.


نگرانی بزرگ‌تر اسرائیل

با وجود ادامه اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی، این روزها نگرانی بزرگ‌تر سران رژیم صهیونیستی مساله احتمال به رسمیت شناخته شدن یک دولت مستقل فلسطینی است. روزنامه صهیونیستی هاآرتص دیروز از تشدید نگرانی تل‌آویو همزمان با نزدیکی ماه سپتامبر (شهریور‌/‌ مهر) خبر داد. این روزنامه نوشت: افسران ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با اعتراضات احتمالی مردم در مرز سوریه با اراضی اشغالی و نیز کرانه باختری به دلیل رای سازمان ملل متحد در مورد کشور مستقل فلسطینی خود را آماده می‌کنند. به همین منظور گفته می‌شود ارتش رژیم صهیونیستی مرزهای منطقه اشغالی جولان با سوریه را مین‌گذاری کرده است. فلسطینی‌ها می‌گویند 29 شهریور درخواست خود را برای به رسمیت شناختن در سازمان ملل مطرح خواهند کرد.

احمد مجدلانی یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) دراین‌باره گفت ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین 20 سپتامبر (29 شهریور) درخواست خود مبنی بر شناسایی کشور مستقل فلسطین را به سازمان ملل متحد ارائه خواهد کرد.

ابومازن 22 یا 23 سپتامبر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از کشورهای جهان خواهد خواست که عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را به عنوان تنها راه برقراری صلح در منطقه به رسمیت بشناسند. از این رو قرار است محمود عباس فردا برای رایزنی‌های بیشتر روانه لبنان شود، زیرا این کشور در آن زمان ریاست شورای امنیت را برعهده خواهد داشت.

آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی با طرح مساله به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی در سازمان ملل مخالف هستند، اما تاکنون بیش از یکصد کشور دیگر جهان گفته‌اند دولت فلسطینی را به رسمیت خواهند شناخت. تزیپی لیونی، وزیر خارجه سابق اسرائیل در اظهاراتی به رادیو سراسری رژیم صهیونیستی گفت که تصمیم فلسطینیان برای مراجعه به سازمان ملل، به نفع اسرائیل نیست.


http://www.jamejamonline.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد