تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم
تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم

السلام علیک ایتها الصدیقه الشهیده!

به نام خدا

سلام



بسم رب الفاطمه 

السلام علیک یا فاطمة الزهراء

السلام علیک یا سیدة نساء العالمین من الأولین و الآخرین

السلام علیک ایتها الصدیقة الشهیدة


یا علی قبر پرستویت کجاست؟
آن گل صد برگ خوش بویت کجاست؟


شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تسلیت باد.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:

فاطمة بضعة منى، فمن أغضبها أغضبنی و یؤذینی ما آذاها.

فاطمه، پارهٍ تن من است. هر کس او را به غضب بیاورد، مرا به غضب آورده است

و هر کس او را بیازارد، مرا آزرده است.

یا فاطمه اشفعی لنا عندالله


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

چرا شب غم ما را سحر نمی آید
چرا ز یوسف زهرا خبر نمی آید
عزیز فاطمه! یکدم بیا به محفل ما
مگر به مجلس مادر، پسر نمی آید


http://cheshmentezaremahdi.blogfa.com/


سخنی از آیت اله سید علی قاضی طباطبائی (رحمته الله علیه)


آیت اله سید علی قاضی طباطبائی (رحمته الله علیه)





منبع : http://www.azha.ir



القاب حضرت زینب کبری سلام الله علیها



عالمةٌ غیرَ مُعلمةٍ : داناى نیاموخته

فهمةٌ غیرَ مُفهِّمةٍ : فهمیده بى آموزگار

کَعبةُ الرَزایا : قبله رنجها.

نائبةُ الزهراء : جانشین حضرت زهرا سلام الله علیها

نائبةُ الحسین : جانشین حضرت حسین علیه السلام

مَلیکةُ الدنیا : شهبانوى گیتى .

عَقیلةُ النِساء : خردمند بانوان .

عَدیلةُ الخامس مِن اهل الکِساء : همتاى پنجمین نفر از اهل کساء.

شریکة الشهید : انباز شهید.

کَفیلة السجاد : سرپرست حضرت سجاد.

ناموسُ رَواقِ العَظمةِ : ناموس حریم عظمت و کبریایى .

سیدة العَقائِل : بانوى بانوان خردمند.

سِرُّ اَبیها : راز پدرش على علیه السلام

ادامه مطلب ...

فرمانده نظامیان و رئیس زندان الشرقیه مدال گرفتند!

به نام خدا

سلام



فرمانده نظامیان و رئیس زندان الشرقیه مدال گرفتند!

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ محمد بن فهد بن عبدالعزیز امیر منطقه شیعه‏نشین و نفت‏خیز الشرقیه عربستان و فرزند ملک فهد پادشاه پیشین این کشور، به تعدادی از مسئولان نظامی، انتظامی، قضایی و امنیتی این استان به خاطر تلاششان برای کنترل اوضاع ناآرام هفته‏های گذشته، ضمن ارتقاء رتبه و درجه آنها، مدال اعطا کرد!

امیر منطقه الشرقیه اخیرا در همایشی در این استان ضمن تمجید از مردم کشورش که به نظم عمومی و نیز قوانین پادشاهی(!) پای‏بندند، به خاطر تحملشان نسبت به اوضاع ناآرامی که عده‏ای قلیل در هفته‏های گذشته ایجاد کرده بودند، تشکر کرد! این در حالی است که طبق گفته رسانه‏های بین‏المللی، بیشتر قریب به اتفاق مردم این منطقه از اوضاع فعلی کشور و تبعیضاتی که دولت مرکزی در حق شیعیان روا می‏دارد، بسیار ناراضی هستند.

همچنین محمد بن فهد از سرهنگ "سعد مصلح الثبیتی" رئیس پلیس الشرقیه، "سرهنگ عبدالله البوشی" رئیس زندان‏های این استان و سرهنگ "سعود اللویم" فرمانده اطلاعات الشرقیه تمجید کرد! تعدادی از افسران نیز ارتقاء رتبه دریافت کردند! این افراد برای سرکوب و تظاهرات مسالمت‏آمیز هفته‏های اخیر شهرهای دمام، قطیف، احساء و دیگر شهرهای شیعه‏نشین الشرقیه تمام تلاش خود را به خرج داده بودند!

گفتنی است در روزهای برگزاری راهپیمایی‏ها و اعتراضات مدنی شیعیان عربستان، دانشگاه‏ها و مؤسسات آموزش عالی شهرهای الشرقیه تعطیل شده بود و دانشجویان غیربومی به زور به شهرهای خود بازگردانده شده بودند! همچنین دانشجویان شیعه عربستانی که در بحرین تحصیل می‏کنند، به خانه‏های خود بازگردانده شده‏اند


http://abna.ir


مناجات نامه

به نام خدا 

سلام 

 

خدایا! تو خودت می‌دانی من بارها به دنبال شهادت از این سنگر به آن سنگر، از این دیار به آن دیار دویده‌ام شاید ای خدای بزرگ! شهادت در راهت را نصیبم فرمایی ولی خدایا! نمی‌دانم چه گناه سنگینی مرتکب شده‌ام که باید هر روز داغ بهترین عزیزان و آشنایان و دوستانم را ببینم ولی خود در جمع آنها نباشم؟

خدایا! من عاشقم تو نیز رهایم کن. خدایا! مزد من کارگر اباعبدا... الحسین(ع) را بده! خدایا! یک عمری در جبهه‌ها و در مسجدها، حسین حسین(ع) گفتم و به سوی حرم اباعبدا... دویدم، به امید روزی که مرا ببخشی و در روز قیامت با شهدا محشور فرمایی. انشاء ا... شهید رمضانعلی رضاپورمحمدآبادی

 

*******************************

پروردگارا! از تو می‌خواهم که پیکرم را با خون غسل دهی. معبودا! با زبانی پر از گناه می‌گویم: العفو!

پروردگارا! این حقیر خود را شناخت و دین خود را با شناختی عمیق دنبال کرد و نهایتاً در سرزمین جنگجویان اسلام مسکن گزید. مولای من! حقیر به سوی تو می‌آید که به زندگی دنیا پشت پا زده و با بزرگ‌ترین سرمایه وجود خود یعنی جان پای به نبرد گذاشته و از حریم اسلام تا آخرین قطرات خونم محافظت می‌کنم.

معبودا! ای سید و آقایم! به سوی تو رجعتی را آغاز کردم. من را بپذیر! شهید ایرج رضازاده سیاهگورابی

ادامه مطلب ...

ما فقط دنبال شیعیان هستیم؛ آمریکایی‌ها را دوست داریم

نیکلاس کریستوف روزنامه نگار آمریکایی روز 16 مارس در مقاله‌ای درباره بحرین که در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسید از حادثه ای قابل تامل پرده برداشت. نیروهای امنیتی بحرین همکار وی مایکل اسلاکمن را که او نیز روزنامه نگار نیویورک تایمز است ، گرفتند و سلاح خود را به سوی او نشانه رفتند به طوری که وی مطمئن شد که اسلاکمن کشته خواهد شد اما وقتی اسلاکمن گذرنامه خود را بیرون آورد و به آن ها گفت که روزنامه نگاری آمریکایی است، برخورد آنها تغییر کرد و با مهربانی زیاد به او گفتند: نترس؛ ما آمریکایی ها را دوست داریم، ما دنبال تو نبودیم ما دنبال شیعیان هستیم. 

 

اسلاکمان درباره این حادثه گفت: احساس کردم که آنها موش‌ها را تحت پیگرد قرار داده‌اند نه انسان‌ها را. همان طور که قذافی در سخنرانی های خود آزادگان لیبی را که مخالف زندگی در رنج و بدبختی هستند به "موش" و "میکروب" و دیگر موجودات تهوع آوری که فقط در قاموس قذافی یافت می شوند، تشبیه کرد.

شیعیان بحرین از زمان استقلال این کشور از انزوای سیاسی و اجتماعی رنج می برند این در حالی است که بر اساس برآوردهای رسمی انگلیس شیعیان 66 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند هر چند منابع سنی بحرین شمار شیعیان این کشور را 55 درصد کل جمعیت می دانند.

گذشته از اینکه کدام یک از این ارقام واقعی‌تر است، مساله مهم تر آن است که شیعیان بحرین در مقایسه با تعدادشان از موقعیت منصفانه ای در نظام سیاسی و اداری برخوردار نیستند و درهای سازمان‌هایی از قبیل ارتش و پلیس همچنان به روی آنان بسته است و حتی اکثر شیعیان در مناطق محروم‌تر از مناطق سنی نشین زندگی می کنند. این تبعیض اجتماعی زمینه را برای انفجار فراهم کرده بود تا اینکه انقلاب‌های عربی بروز کرد.

ادامه مطلب ...

آثار دستورات و جلسات آیت اله قاضی طباطبائی (ره)

به نام خدا

سلام







 چشم ترس، اثر مراقبه

آقا سید هاشم حداد می فرمودند: « من در تمام مدت سلوک در خدمت مرحوم آقا (قاضی) نامحرم نمی دیدم، چشمم به زن نامحرم نمی افتاد.
یک روز مادرم به من گفت: عیال تو از خواهرش خیلی زیباتر است.
 من گفتم: من خواهرش را تا به حال ندیده ام، گفت: چطور ندیده ای در حالی که بیشتر از دو سال است که در اطاق ما می آید و می رود و غالباً بر سر یک سفره غذا می خوریم؟! به رسم اعراب که زنانشان حجاب درستی ندارند و در منزل غالباً همه با هم محشورند؛ در عین عصمت تام و عفت کامل.من گفتم: والله! که یک بار هم چشم من به او نیفتاده است!! و این عدم نظر نه از روی حفظ و خودداری چشم بوده است؛ طبعاً حالشان اینطور بوده است.
نظیر این مطلب را مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس قوچانی از خودشان نقل کردند؛ البته در یک اربعین یا بیشتر، مرحوم قاضی دستوراتی برای ذکر و ورد و فکر به ایشان داده بودند که از جمله آثارش این بود که: هر وقت در کوچه و بازار که می رفتم چشمم به زن نامحرمی می افتاد، بدون اختیار پلکهایم به روی هم می آمد؛ و این مشهود بود که بدون اراده و اختیار من است. »


ما هر چه داریم از قاضی است!

استاد سبحانی می فرماید: مرحوم حاج میرزا علی آقای قاضی ... در دوره خود یگانه استاد اخلاق و سیر وسلوک در حوزه نجف بود و شخصیت های عظیمی به وسیله ایشان پرورش یافته و جمع کثیری از بزرگان به یمن تربیت و تکمیل او، قدم در دائره کمال گذاشته و از سکان دار خلد و محرمان حریم قرب شدند. نمونه ای از تلامذه و تربیت یافتگان مکتب سیر و سلوک وی، مرحوم استاد فقیه [ علامه طباطبائی ] است که خود در این مورد چنین می گفت:« ما هر چه در این مورد داریم از مرحوم قاضی داریم؛ چه آنچه را که در حیاتش از او تعلیم گرفتیم و از محضرش استفاده کردیم و چه طریقی که خودمان داریم، از مرحوم قاضی گرفته ایم. »




ادامه مطلب ...

پرچم سرخ بارگاه امام حسین (ع) نشانه ی چیست ؟

به نام خدا

سلام


تا حالا به پرچم سرخ بالای گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) توجه کردید؟
میدونید چرا رنگ این پرچم سرخ هست؟
همانطور که همه ما میدونیم هر پرچمی نماد و بیانگرمطلب خاصی هست . در فرهنگها و ملل مختلف پرچم را برای بیان احساسات ، اعتقادات و موراد دیگر بکار میبرند.



در فرهنگ عرب هم، هر پرچمی حرف و سخنی در خود دارد. از قدیم الایام هنگامی که کسی از اعراب به ناحق و مظلومانه کشته و خونش بر زمین ریخته میشد ، تا مادامی که کسی به خونخواهی او بلند نشده و به حق، مجرم را از ببین نبرده ،بالای مقبره ی آن مظلوم پرچم سرخ نصب میکردند و این پرچم تا مادامی که ظالم به سزای عمل خود نرسد بالای مقبره مظلوم میماند و پس از آنکه ظالم به سزای عمل خویش رسید پرچم را با پرچم سیاه یا سبزعوض میکنند.
پس از شهادت مظلومانه ی امام حسین(ع) و یارانش ، قیامهای بسیاری به خونخواهی این بزرگوار صورت پذیرفته ولی هیچکدام تمام وکمال و به حق نبوده وبر طبق نظر جمیع اندیشمندان این مهم تنها بدست مبارک امام زمان (عج) به سرانجام خواهد رسید.
از خدا طلب میکنم که مارا نیز از محبان اهل بیت (ع) قرار دهد.انشالله


منبع : http://www.cloob.com