تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم
تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم

به مناسبت 25 ذیقعده؛ دحوالارض چه روزی است؟

دحوالارض به معنای گستردگی خشکی بر روی زمین است. پیش از پیدایش خشکی، اطراف کره زمین را آب فراگرفته بود. در این روز، زمین از زیر کعبه خشک شدن خود را آغاز کرد. روز دحوالارض، یکی از روزهایی است که روزه داری در آن مستحب است و طبق بیان علی بن موسی الرضا(علیه السلام) ، روزه این روز ثواب 60 ماه روزه را دارد.

 

و در این روز حضرت ابراهیم(علیه السلام) و حضرت عیسی بن مریم(علیه السلام) متولد شدند.در مناظره معروفی که بین امام صادق(علیه السلام) و ابن ابی العوجا اتفاق افتاد، حضرت چنین فرمود: خداوند کعبه را دو هزار سال قبل از دحوالارض خلق کرد.در روایتى از امیرمؤمنان(علیه السلام) نقل شده است: اوّل رحمتى که از آسمان به زمین نازل شد، روز بیست و پنجم ذى القعده بود; بنابراین اگر کسى آن روز را روزه بگیرد، و آن شب را به عبادت بپردازد، پاداش عبادت یکصد سال را دارد.همچنین فرمود: در آن روز، اگر گروهى به ذکر خدا بپردازند، خداوند حاجتشان را پیش از آن که متفرّق شوند برآورده سازد; خداوند در این روز هزار هزار رحمت نازل مى کند که قسمتى از آن شامل کسانى است که جمع گردند و به ذکر خدا بپردازند و روزش را روزه بدارند و شبش را عبادت کنند


اعمال شب و روز دحو الارض

1- روزه 
روز دحوالارض از چهار روزی است که در تمام سال به فضیلت روزه گرفتن، ممتاز است و در روایتى آمده است که روزه‏اش مثل روزه هفتاد سال است؛ و در روایت دیگر کفاره هفتاد سال است و هر که این روز را روزه بدارد و شبش را به عبادت بسر آورد از براى او عبادت صد سال نوشته شود؛ و هر چه در میان آسمان و زمین وجود دارد براى کسی که در این روز روزه‏دار باشد استغفار می‌کنند. و این روزى است که رحمت خدا در آن منتشر گردیده و از براى عبادت و اجتماع به ذکر خدا در این روز اجر بسیارى است و از براى این روز به غیر از روزه و عبادت و ذکر خدا و غسل دو عمل وارد است.

ادامه مطلب ...

حضور ۹۰۰شهر جهان درحمایت از قیام وال‌استریت

سلام


هزاران آلمانی امروز هم راستا با مردم ۹۰۰ شهر جهان خود را برای شرکت در تظاهراتی با هدف حمایت از قیام وال‌استریت و اعتراض به سیاست‌های اقتصادی آماده کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از نشریه آلمانی "فوکوس"، هزاران آلمانی با حمایت از قیام وال‌استریت در آمریکا و اعلام اعتراض به بحران اقتصاد جهانی، امروز در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها می‌آیند.

بر اساس این گزارش، تاکنون اخباری مبنی بر برگزاری تظاهراتی مشابه اعتراض‌های وال استریت، در ۹۰۰ شهر جهان منتشر شده است. این اعتراض‌ها در آلمان با حضور گروه‌های چپ‌گرا در ۵۰ نقطه در این کشور برگزار خواهد شد و معترضان محدودیت سرمایه‌داری را خواستار خواهند شد.

این نخستین باری است که سیاستمداران و جامعه دانشگاهی آلمان از این تظاهرات حمایت می‌کنند.

"وال استریت را اشغال کنید"، جنبشی جهانی است که به‌دنبال جنبش اشغال وال استریت در نیویورک و علیه اقتصاد سرمایه‌داری و آنچه معترضین بحران مالی سرمایه‌داری و بحران نخبگان می‌نامند، شروع شد و هم‌اکنون علاوه بر آمریکا، در ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، اندونزی،کنیا، آفریقای جنوبی، روسیه، فرانسه، مکزیک و ونزوئلا توسعه یافته است.


 

 مشاهیر آمریکا در قیام وال استریت

به گزارش جبهه جهادگران به نقل از فارس، حدود 23 روز از قیام اعتراضی جنبش "وال استریت را اشغال کنید" می‌گذرد و تعداد معترضان به نظام سرمایه‌داری آمریکا در این اعتراضات، به بیش از 5 هزار نفر رسیده است و قطار این اعترضات شهر به شهر از نیویورک به سمت سانفرانسیسکو و کالیفرنیا و حتی واشنگتن، پایتخت سیاسی آمریکا حرکت می‌کند و این معترضان در صدد هستند تا تعداد خود را به 20 هزار نفر برسانند.

 

معترضان آمریکایی که در ابتدا چندین نفر بیشتر نبودند که در مقابل بازار بورس نیویورک تجمع کرده بودند، هم‌اکنون به هزاران نفر رسیدند و شامل اتحادیه‌های کارگری، پرستاران و دیگر صنف‌های آمریکا می‌شود. در میان این معترضان افراد مشهور و برجسته آمریکایی نیز به چشم می‌خورند که با حضور خود در این اعتراضات، سیاست‌های اقتصادی آمریکا را به سخره گرفتند و به آن اعتراض کردند.

ادامه مطلب ...

زنم به سر و سینه که آمد محـرم صادق ...


بار دیگر ظالمانه، خیل جلادان شبانه                     با دو دست بسته بردند یک غریبی را ز خانه

بار دیگر دست گلچین در مدینه آتش افروخت           بار دیگر آشیانی در میان شعله‎ها سوخت

داغ یک دسته شقایق، بر دل خونین صادق             بار دیگر شد شکسته حرمت قرآن ناطق



25 گنج بزرگ دنیا از زبان امام صادق (ع) ..


  امام صادق علیه السلام فرمودند:


1- طلبتُ الجنة، فوجدتها فی السخأ:بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در بخشندگی و جوانمردی یافتم.

2- و طلبتُ العافیة، فوجدتها فی العزلة:و تندرستی و رستگاری را جستجو نمودم، پس آن را در گوشه گیری (مثبت و سازنده) یافتم.

3- و طلبت ثقل المیزان، فوجدته فی شهادة «ان لا اله الا الله و محمد رسول الله»: و سنگینی ترازوی اعمال را جستجو نمودم، پس آن را در گواهی به یگانگی خدا تعالی و رسالت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) یافتم.

4- و طلبت السرعة فی الدخول الی الجنة، فوجدتها فی العمل لله تعالی: سرعت در ورد به بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در کار خالصانه برای خدای تعالی یافتم.

5- و طلبتُ حب الموت، فوجوته فی تقدیم المال لوجه الله: و دوست داشتن مرگ را جستجو نمودم، پس آن را در پیش فرستادن ثروت (انفاق) برای خشنودی خدای تعالی یافتم.

ادامه مطلب ...